I en verden med næsten flere virksomheder end mennesker kan det være svært at finde dem troværdige, især hvis de spiller rigtig meget på hvor miljøvenlige de egentlige er. Der kan man lave dybdegående analyser og undersøgelser på disse virksomheder for at finde ud af hvordan de praktiserer og hvad de bruger af materialer. Men hvad med deres troværdighed på internettet? kigger man f.eks. på en side og den er meget svær at finde rundt i eller at læse, så falder ens troværdighed og det kan derfor ende med en tabt omsætning derfra. Så hvad kan virksomheder gøre, hvis deres produkt spiller godt med i forhold til miljøet, men deres hjemmeside eller tilstedeværelse på nettet ikke helt er med?
Vi kigger derfor på 2 punkter der kan hjælpe dem med et mere troværdigt billede online.
Website
En veldesignet hjemmeside betyder rigtig meget i dagens tid. Kommer man ind på en side hvor alt står rundt over hinanden og man knap kan læse hvad de skriver, falder man lige så hurtigt fra som man kom ind på den. Derfor handler det om at få siden til at spille så godt sammen med ens produkt som muligt. Det kan også være en ide at fremhæve sine punkter hvor man taler om ens bæredygtighed, det vil styrke troværdigheden og få forbrugere eller kunder til at føle sig trygge med at handle her. Man kan trygt få professionelle til at designe en website til ens virksomhed, hvori der snakkes om alt fra start til slut, og intet mindre.
Optimering
Når en kunde eller forbruger søger på noget der har relevans for virksomheden, vil man rigtig gerne have at ens side kommer så højt som muligt, og det kan være svært. Derfor skal man optimere sin side. Det vil sige at man bruger nogle af de søgeord som man forestiller sig kunder bruger når de søger efter et produkt som har relevans til ens virksomhed.