E-mail marketing bliver ofte overset til fordel for mere prangende, opmærksomhedskrævende markedsføringsstrategier. Men e-mail marketing kan være et effektivt værktøj til at drive trafik til dit website og øge salget. Her er nogle af fordelene ved e-mail marketing:
Du ejer din e-mail-liste
Din e-mailliste er et værdifuldt aktiv, fordi du ejer den. Sociale medieplatforme som Facebook og Twitter kan til enhver tid ændre deres algoritmer, hvilket kan påvirke din rækkevidde. Hvis du er for afhængig af sociale medier i for høj grad til markedsføring, kan din virksomhed få problemer, hvis din rækkevidde pludselig falder. Men hvis du har en stærk e-mailliste, behøver du ikke at bekymre dig om algoritmeændringer – du vil altid have en måde at nå dit publikum på.
E-mailmarkedsføring er omkostningseffektivt
E-mail-marketing er en af de mest omkostningseffektive måder at nå dit målmarked på. Du kan begynde at opbygge din e-mailliste gratis og derefter designe attraktive e-mails ved hjælp af en e-mail-marketingplatform som Mailchimp. Du skal muligvis betale et mindre gebyr for at bruge nogle af de mere avancerede funktioner på disse platforme, men generelt er e-mailmarkedsføring meget overkommelig.
E-mailmarkedsføring er målbar
Når du bruger e-mailmarkedsføring, kan du spore, hvor mange der åbner dine e-mails, klikker sig videre til dit websted og foretager et køb. Disse data kan hjælpe dig med at forbedre dine fremtidige kampagner ved at vise dig, hvad der virker, og hvad der ikke virker. Med andre markedsføringskanaler kan det være svært at spore ROI. Men med e-mailmarkedsføring kan du nemt se, hvad der virker, og justere din strategi i overensstemmelse hermed.
Konklusion
E-mail marketing er et effektivt værktøj, som man ikke bør overse. Det er overkommeligt, målbart og vigtigst af alt, det er et aktiv, som du ejer. Hvis du ikke bruger e-mail marketing til at nå dit målmarked, er det nu, du skal begynde. Hvis du ikke selv har tiden, så kan du altid få et e-mail marketing bureau som Plutonic Media til hjælp.